محسن برمهانی، معاون سیما، با حضور در جمع هنرمندان و مردم در باغ فردوس به صبا گفت: چهار مأموریت اصلی صداوسیما در این نبرد، اطلاعرسانی به مردم، آرامشبخشی با برنامههای مختلف، تحلیل اطلاعات برای دستیابی به روایت اول، و بیان حق و واقع ماجرا به مردم بود.
به نیت زنده نگاه داشتن رسم فتوت و جوانمردی که میراث نیاکانمان است، آستین بالا زده و با کسب رخصت از شاهِ جوانمردان، وارد گود پهلوانی شویم و از هموطنان آسیبدیده و مهجور حمایت کنیم.
میکائیل دیانی، فیلمساز و مستندساز، با حضور در تجمع هنرمندان در باغ فردوس، خواستار نمایش تصویر واقعی «یکپارچگی ملی» توسط اهالی هنر شد. وی با اشاره به پخش برنامه «من ایرانم» از شبکه نسیم با هدف تزریق آرامش به جامعه، از تولید مستندهای جدیدی خبر داد که روایتگر فعالیتهای جهادی و حضور میدانی مردم در دل اتفاقات اخیر ایران است.
زهرا شاهینفر، مجری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، با توصیف حضور پرشور و بیوقفه ملت در عرصههای مختلف، آن را «اعجاز ملی» و پاسخی عملی به فراخوانهای میهنی دانست.
مجموعه عروسکی «ببعی در شهر» به کارگردانی الهام صفالو و تهیهکنندگی آمانج عزیزی، از شنبه ۲۹ فروردین با روایت ماجراهای تازهای از ببعی قهرمان روی آنتن میرود.
سیدمحمدحسین حسینی، کارگردان اپیزود «نگاه»، از روند تولید این اثر در میانه روزهای جنگ، همکاری نزدیک با نیروهای امنیتی، چالشهای فیلمبرداری در شرایط پرخطر و دلیل انتخاب داستانی انسانی برای روایت سخن گفت، او با اشاره به تجربههای شخصیاش در حوزه حقوق و علاقهاش به سوژههای قضایی و امنیتی، از نگارش یک سریال تازه درباره یک بازپرس در روزهای جنگ خبر داد و تأکید کرد مهمترین دغدغهاش در تولید «نگاه» حفظ جان عوامل و انتقال تصویری واقعی و انسانی از نیروهای امنیتی بوده است.
محیا دهقانی، بازیگر سینما و تلویزیون، در حاشیه پویش «من ایرانم»، با تأکید بر ضرورت اتحاد ملی و مقاومت، از مسئولیت اجتماعی هنرمندان در روزهای بحران سخن گفت و خشونتهای اخیر را فراتر از حد تصور توصیف کرد.
وحید رونقی، مجری تلویزیون، در جریان حضور در کنار مردم و هنرمندان در باغ فردوس، با اشاره به فشار رسانهای بر هنرمندان، ضمن پرهیز از قضاوت درباره حضور یا عدم حضور برخی چهرهها، بر اهمیت واکنش نهایی آنها تأکید کرد.
محسن افشانی، بازیگر سینما و تلویزیون، با حضور در محوطه باغ فردوس به صبا گفت: در این گردهمایی، حضور طیفهای مختلف هنری و مردمی حس میشود، نسبت به غیبت برخی دوستان و هنرمندان در این جمع دلتنگم و آنان را به پیوستن به پویش دعوت میکنم.