
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، سریال «همه گیری» به کارگردانی محمدصادق بکتاشیان به عنوان یکی از سریالهای محرم ۱۴۰۲ بر روی آنتن شبکه سه سیما رفت. این اثر به تهیهکنندگی سعید کمانی ساخته شده و حجت قاسمزادهاصل نیز نویسندگی آن را برعهده دارد. داستان در زمان پیک پنجم و همهگیری ویروس کرونا اتفاق میافتد. یک فرمانده با تاسیس بیمارستانی سعی دارد تا کمکی برای کادر درمان باشد اما در این بین موانعی نیز وجود دارند. فردی به نام شاهمیری دنبال احتکار داروست و همچنین پزشکانی نیز حضور دارند که از فداکاری کردن به عنوان کادر درمان خسته شدهاند. مجموع این اتفاقات چالشهای هر روزه کادر درمان برای خدمت رسانی به مردم را نشان میدهد. به همین دلیل گفتوگویی با «آتش تقیپور» بازیگر این سریال داشتهام.
زهراسادات مصطفوی
*** آقای تقیپور، یک مقدار از تجربه همکاری با «صادق بکتاشیان» کارگردان سریال بگویید…
– «صادق بکتاشیان» یکی از کارگردانهای باهوش و کاربلد است و نوع کارش برای من جذاب و کار کردن با او برایم شیرین بود. همچنین متن فیلمنامه «حجت قاسمزادهاصل» بسیار درست و اصولی بود، خصوصا در دوره دوم پخش این سریال. متن این کار با فکر بسیاری نوشته شده بود و هر قسمت ویژگی منحصر به فرد خود را داشت. من بسیار از متن فیلمنامه اثر، رضایت داشتم.
***فیلمنامه این کار چه جذابیتهایی برای شما داشت؟
-زمانی که سری اول این مجموع پخش شد، برای خود ما هم ناشناس بود اما در سری دوم با اصول کلی آشنایی داشتیم. متن به خوبی نوشته شده بود، کارگردان اصولی بود و همه این موضوعات باعث شد تا دوباره در این اثر بازی کنم.
*** و یک مقدار از ویژگی نقش خودتان در سریال «همهگیری» بفرمایید
-من نقش یک دربان را بازی میکنم اما این نقش یک دربان ساده نیست. او با افراد ارتباط دارد با شادی آنها شاد و با ناراحتی آنها غصه میخورد و روحیه شاد و جالبی دارد. در خوب و بد افراد سهیم است و نقش منفعلی ندارد.
***این اثر روزهای تلخ کرونایی را برای مخاطب تداعی میکند. بازخوردی که شما از مخاطب گرفتهاید از سریال چطور بود؟
-به نظر من سریال مخاطب زیادی نداشته است به دلیل سوءتفاهمی که درباره آن پیش آمده است. همه گمان میکنند این سریال فقط روزهای تلخ کرونا را نشان میدهد و جذابیتی ندارد در صورتی که این طور نیست، این سریال درباره روابط آدمهاست، مشکلاتشان، عشق و شیوه زندگیشان… خصوصا بخش هایی که شاید خود من در آنها بازی نداشته ام به موضوعات پیرامونی این ماجرا پرداخته است.
***سوای این رویکرد، به نظر شما سختیها و مشکلاتی را که همه ما در دوره کرونا با آن دست و پنجه نرم کردیم در سریال به خوبی انعکاس یافته است؟
-من فکر می کنم آن طور که باید حق مطلب ادا نشده زیرا سریالسازی هم با محدودیتهایی مواجه است. زمانی که اسم سریال «اپیدمی» یا «همه گیری» باشد، نمیتواند مخاطبان زیادی را به خود جذب کند ولی با این وجود در قسمت دوم مسائل اجتماعی بیشتری مطرح شده است.
*** علت اینکه ما این روزها کمتر شما را در مجموعههای نمایشی میبینیم، چیست؟
– قطعا موانعی وجود دارد. به عنوان مثال باید بگویم از سعید کمانی به عنوان تهیهکننده سریال اصلا رضایت ندارم زیرا پرداختیهای ایشان وصول نشده و حقوق ما ناتمام مانده و پرداخت نشده است. با این وجود شما چه توقعی دارید که من کار کنم زمانی که سریال به پخش رسیده ولی حقوق عوامل سریال داده نشده است…؟