
به همراه کیوان رفتیم آمریکا. به محض رسیدن وقت را تلف نکردیم رفتیم سر قرارمان با آقای نولان.
کیوان به نولان بیپرده گفت: مرد حسابی چرا «اوپنهایمر» رو ندادی جشنواره کن؟ گفتی میدی که!
نولان حالش خوش نبود و هی خاکبرسری میخورد، وانگهی کیوان عصبانی شد جام را از دست کریستوفر گرفت و شکست و سرش داد زد: چیت از میچانگهون کمتره؟
سهگانه بتمن تو را هنوز مردم چندبار میبینند.
نولان گفت: میترسم. بازخورد خوبی از دوتا فیلم آخر نگرفتم. خوب ساختم. ولی منظور را نتوانستم منتقل کنم.
کیوان زد توی گوش نولان! و گفت: کریستوفر حتی میمونها هم از درختها میافتند!!
کریستوفر گفت: جدی میگی؟
کیوان گفت: آره، بابا تام هنکس امسال تمشک گرفت، الان داره بازی میکند. قرار نیست همیشه صد باشی که! نولان هم که باشی بالاخره دو تا فیلم از دستت در میره.

این «اوپنهایمر» خوب چیزی شده، به خودت بیا!
چی بهت گفتم بعد از دیدن اینتراستلار، یادت هست؟
گفتم با این تعریفها نباید خیلی غرّه بشی. باید بترسی که نکنه دیگه بترسی فیلم بسازی! هر گندی هستی، همینی دیگر!! فیلمات را بساز. کم چیزی نیستی! کسی که «شوالیه تاریکی» میسازه هم میتونه «تنت» بسازه که همه حالشون بهم بخوره! البته ببخشید اینقدر رک گفتما!
به خودت بیا مرد…. اوپنهایمر میترکاند!
نولان گفت: فیلم بعدیام درباره یک میمون خواهد بود. (سکوت طولانی)

از آنجا رفتیم لب یک ساحل که مناظر طبیعی زیادی آنجا بود که نمیتوانستیم به دلیل حیا آنها را ببینیم. به کیوان تنهای زدم و گفتم: این میمون چی بود بهش گفتی؟ گویی زندگیش به قبل و بعد از این میمون تقسیم شد. کیوان گفت: آره، ژاپنیها میگن. خوب هم میگن. همیشه که نباید عالی بود!! دیدی که نولان هم زندگیاش به دو قسمت تقسیم شد!
یه وقتهایی آدم خراب میکنه. بهترین جراح هم مُرده از زیر دستش بیرون آمده… باید به نولان میفهموندم!

猿も木から落ちる
Even monkeys fall from trees
حتی میمونها هم از درختها میافتند
ضربالمثل ژاپنی
نویسنده و طراح متن: فرید اخباری