۴۰ سال نابینایی هنرمندی موضوع مستند شد | مجموعه رسانه ای صبا
امروز چهارشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۵ ساعت ۰۱:۵۱:۲۳

۴۰ سال نابینایی هنرمندی موضوع مستند شد

آرتان فتح‌الهی مشغول تحقیق برای ساخت مستند جدیدش است.

به گزارش صبا و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، آرتان فتح‌الهی مستندساز که مشغول تحقیق برای ساخت مستند جدیدش است که به زندگی یک هنرمند نابینا می‌پردازد درباره ساخت این اثر گفت: مشغول تحقیق و پژوهش برای ساخت مستندی درباره مرد هنرمند نابینایی هستم که ۴۰ سال است بینایی‌اش را از دست داده و احتمال اینکه یکی از چشم‌هایش بینایی‌اش را دوباره به دست آورد، زیاد است و این موضوع باعث تغییراتی درزندگیِ او می‌شود. موضوع دیگری که دغدغه‌ ساختش را دارم، مستندی درباره تاریخچه نمایش در شهرستان پاوه است که این مستند به چگونگی شکل‌گیری نمایش تا امروز می‌پردازد.

فتح‌الهی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره مستند «چرا من کولبرم؟» که سال گذشته در جشنواره سینماحقیقت حضور داشت، توضیح داد: این مستند درباره لمس زندگی در موقعیت کولبری است، برای درک موقعیت آن‌ها باید در آن شرایط آن افراد قرار بگیریم و سختی‌ها و ترس‌هایشان را لمس کنیم. در مستند «چرا من کولبرم؟» تلاش شده است که دوربین در موقعیت‌های مختلف همراه با کارگردان به عنوان عضوی از کاروان در مسیر کولبری باشد و بدون گزینش، موقعیت‌ها را به تصویر بکشد. یعنی ما قضاوتی نکردیم و سعی کردیم مخاطب را به آگاهی برسانیم که خودش قضاوت و نتیجه گیری ‌کند.

او در پایان اظهار کرد: مستند «چرا من کولبرم؟» برشی از زندگی کولبران جوان منطقه اورامانات است که برای نان، جان‌شان را به خطر می‌اندازند. کولبرانی که از بی تدبیری یا بد تدبیری در چنین موقعیت گرفتار شده‌اند و امیدوارم که در آینده برای این قشر چاره‎‌ای اندیشیده شود.

مستند «چرا من کولبرم؟» تولید شده در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است و عوامل آن عبارتند از نویسنده، تدوینگر، تهیه‌کننده و کارگردان: آرتان فتح‌الهی، مشاور کارگردان: مرتضی پایه‌شناس، صدابردار: سودابه فتحی، دستیار کارگردان: سینا ولدبیگی، تصویربرداران: آرتان فتح‌الهی، آراد فتحی، دستیار تصویربرداری: سیامک امیرخانی.

guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی

آخرین اخبار

پربازدیدها