
ناصر ارباب/صبا، فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت، در حاشیه حضور در رویداد «باغ فردوس» با اشاره به استقبال مردم از این برنامه فرهنگی، اظهار کرد که این مراسم میتواند تصویری از تنوع اجتماعی و فرهنگی ایران باشد؛ فضایی که به گفته او، باید به عنوان یک اصل و نه یک ابزار، مورد توجه قرار گیرد.
مهاجرانی با بیان اینکه «باغ فردوس یک الگو و نمایهای از کل ایران است»، گفت: تنوعی که در سراسر کشور وجود دارد را میتوان در این فضا دید. جمعیتی که در میدانها حضور دارند، قابل توجه و قابل احترام هستند، اما طبیعتاً این افراد بخشی از مردم ایران هستند و ما باید همه مردم ایران را به رسمیت بشناسیم.
وی افزود: وجود چنین فضایی فرصتی است تا همه مردم ایران بتوانند هم به کشورشان، هم به شهدا و هم به ساحت مقدس امام حسین(ع) عرض ارادت کنند.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دولت به موضوع تنوع اجتماعی نگاه ابزاری ندارد، تصریح کرد: ما این مسئله را یک اصل میدانیم. با توجه به تنوع و تکثر جامعه باید حرکت کنیم، احترام بگذاریم و این موضوع را به عنوان یک فرصت ببینیم، چراکه مردم صاحبان اصلی این فضاها هستند.
مهاجرانی ادامه داد: اقبالی که مردم در دوره قبل نسبت به این پاتوق فرهنگی داشتند، نشان داد جامعه ما با همه تنوعهایش معنا پیدا میکند. جامعهای که کاملاً یکدست باشد، وجود ندارد؛ بقا و پویایی جامعه به همین تفاوتها و تکثرهاست.
وی با اشاره به تقارن این مراسم با ایام متعلق به اباعبدالله الحسین(ع) گفت: حضور مردم در چنین برنامههایی نشان میدهد همه افراد جامعه علاقه دارند ارادت خود را نشان دهند و در این مسیر مشارکت داشته باشند.
سخنگوی دولت همچنین با اشاره به شهادت جمعی از مردم در جریان جنگ تحمیلی اخیر گفت: همه مردم این سرزمین میتوانند با حضور خود عرض ارادت کنند و این حضور یکی از نمایههای قدرت جمهوری اسلامی ایران است.
مهاجرانی درباره نقش دولت در برگزاری این رویداد فرهنگی نیز بیان کرد: دولت زمینهساز و بسترساز است و تلاش میکند آن چیزی که در شأن مردم، کشور و کشورهای اسلامی است، فراهم شود.