کناره‌گیری خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب فیلم اسکار | مجموعه رسانه ای صبا
امروز دوشنبه, ۱ تیر , ۱۴۰۵ ساعت ۰۵:۲۶:۵۰

کناره‌گیری خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب فیلم اسکار

در شرایطی که کمتر از یک ماه تا پایان مهلت قانونی برای معرفی فیلم به آکادمی اسکار باقی مانده و پیش‌تر گفته شده بود که امسال خانه سینما نقش پررنگی در کمیته اسکار دارد، این نهاد صنفی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نقشی در برگزاری جلسه‌های مربوط به این کمیته نخواهد داشت.


به گزارش صبا، در این اطلاعیه آمده است: در جریان دعوت و تشکیل کمیته انتخاب فیلم ایرانی جهت معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی (مراسم اسکار۲۰۲۶) به نظر می‌رسید بر مبنای مذاکرات، با رویکرد جدیدی از مدیران سازمان سینمایی مواجه شویم، لیکن در ادامه، ایشان همان سازوکار پیشین را که از نظر خانه سینما برای شرایط فعلی مناسب نیست درپیش گرفته‌اند. لذا بر مبنای تصمیم هیأت رئیسه اعلام می‌داریم، خانه سینما نقشی در برگزاری جلسات کمیته یادشده نخواهد داشت. ازطرفی واقفیم که این تصمیم می‌تواند شرایط نامطلوبی را برای تشکیل کمیته یادشده – که به دلیل اعلام اسامی‌شان به آکادمی امکان تغییر ندارد- به‌وجود آورد که در نتیجه، لطمه اصلی متوجه امکان حضور یکی از آثار همکارانمان خواهد بود. از این‌رو از آن دسته از اعضای کمیته یادشده که به واسطه تماس هیأت رئیسه خانه سینما عضویت در کمیته را پذیرفتند درخواست می‌نماییم همکاری لازم را با نهاد برگزارکننده (بنیاد سینمایی فارابی) مبذول فرمایند.

guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی

آخرین اخبار

پربازدیدها