تهیه‌کننده «وحشی»: مکانیزم اکران و سانس‌دهی عادلانه نیست | مجموعه رسانه ای صبا
امروز چهارشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۵ ساعت ۰۸:۲۳:۱۳

تهیه‌کننده «وحشی»: مکانیزم اکران و سانس‌دهی عادلانه نیست

تهیه‌کننده فیلم «وحشی» با اشاره به نابرابری‌ها در تعداد سانس‌های فیلم‌های در حال اکران از مدیران سینما خواست که در شرایط فعلی کشور در کنار تلاش برای روشن‌ نگه داشتن چراغ سینما، از فیلم‌های روی پرده نیز حمایت شود.

 

به گزارش صبا، علی‌اکبر ثقفی چند روز پیش از حمله اسرائیل به ایران فیلم «وحشی» را به کارگردانی شراره سروش راهی پرده سینماها کرده بود و در همان مقطع نسبت به مکانیزم سانس‌دهی و اکران گله‌مند بود و آن را ناعادلانه می‌دانست.

او با اشاره به شرایطی که سینما در روزهای جنگی میزبان مردم بود، با بیان اینکه همان مکانیزم سانس‌دهی همچنان پس از گذشت دو هفته جنگی در کشور وجود دارد، افزود: با توجه به اینکه فیلم‌های کمدی سینما را احاطه کرده‌اند، اکران فیلم‌های اجتماعی چندان محلی از اعراب ندارند و با وجود آنکه شرایط چندان مطلوب نیست اما چاره‌ای هم برای کار نیست.  به نظر می‌رسد کسانی که برای اکران سیاست‌گذاری می‌کنند بیشتر بر پرفروش بودن فیلم‌ها تاکید دارند و معمولا اینطور بوده که فیلم‌های سرگرم‌کننده و بدون دردسر برای تولید و اکران مطلوب‌تر هستند.

وی با اشاره به وضعیت نامساعد تولید و اکران فیلم‌های اجتماعی در پنج سال گذشته گفت: فیلمی همچون «پیرپسر» یک استثنا است و مسئله مهم این است که اگر اکران را یک رقابت درنظر بگیریم حتی در خط شروع هم فیلم‌ها در جایگاه برابر یا متناسبی نسبت به موقعیت خود نبودند چون مثلا فیلمی مثل «پیرپسر» اکران خود را با ۷۵۰ سانس و بیش از ۲۰۰ سالن شروع کرد ولی «وحشی» با ۱۶ سانس و ۱۱ سالن. این در حالی است که طبق آیین‌نامه اکران حداقل دو هفته ابتدایی شروع یک فیلم، باید سه سانس در سالن‌ها اختصاص داده می‌شد اما خیلی از سالن‌ها در یک تک سانس فیلم را نمایش دادند و می‌دهند و این واقعاً جفاست.

ثقفی تاکید کرد: به نظرم مکانیزم اکران و سانس‌دهی عادلانه نیست. باید بر این وضعیت، مدیریت اعمال شود تا همه چیز در یک روال منطقی و عادلانه پیش برود و نابرابری نسبت به دیگر فیلم‌ها وجود نداشته باشد اما انگار سیاستی حاکم است که می‌خواهد فیلم‌های اجتماعی به مرور به حاشیه بروند؛ آن هم فیلم‌هایی که بیشتر توسط بخش خصوصی تولید می‌شوند.

او گفت: مشکل بعدی ما این است که با صرف کلی هزینه، تبلیغاتی را برای فیلم انجام داده بودیم ولی با قطع شدن اینترنت بی‌نتیجه ماند. با ادامه نیم‌بها بودن بلیت فیلم هم مشکلی نداشتم و خوشحالم که در فضای جنگی کشور چراغ سینما را روشن نگه داشتیم اما در عین حال امیدوارم فیلم‌های آسیب‌دیده در اکران در این مقطع به شکلی حمایت شوند و موقعیت اکران بهتری برایشان فراهم شود.

نشراول: ایسنا

guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی

آخرین اخبار

پربازدیدها